گام بزرگ شهر فرودگاهی بهسوی توسعه انرژی پاك: نشست شهر فرودگاهی و ساتبا در راستای احداث نیروگاه خورشیدی
گام بزرگ شهر فرودگاهی بهسوی توسعه انرژی پاك:
نشست شهر فرودگاهی و ساتبا در راستای احداث نیروگاه خورشیدی
به گزارش کلام پایتخت به نقل از،دفتر ارتباطات، اطلاعرسانی و امور بینالملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، ظهر امروز شنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۴، نشستی میان رامین کاشفآذر، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق برگزار شد.
این دیدار با محوریت بررسی و پیشبرد توافقات مربوط به احداث نیروگاه خورشیدی در محدوده شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و ایجاد کارخانهی تولیدات مرتبط با انرژیهای تجدیدپذیر انجام گرفت. در این نشست، دو طرف بر لزوم توسعه زیرساختهای انرژی پاک، افزایش بهرهوری انرژی و استفاده از ظرفیتهای گسترده شهر فرودگاهی برای تولید انرژی خورشیدی تأکید کردند.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این گفتگو، با اشاره به اهداف اصلی سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) درخصوص حفظ محیط زیست و اهمیت کاهش مصرف سوختهای فسیلی در بخش حملونقل هوایی و مناطق پیرامونی، احداث نیروگاه خورشیدی و حرکت به سوی انرژیهای تجدیدپذیر را گامی مؤثر در جهت تحقق سیاستهای ملی کشور در رابطه با انرژی دانست. معاون وزیر نیرو نیز آمادگی کامل ساتبا برای همکاریهای فنی و اجرایی در این پروژه را اعلام کرد.
گفتنی است این جلسه با حضور اعضای هیئتمدیرهی شهر فرودگاهی، سرپرست حوزه، مشاورعالی مدیرعامل شهر فرودگاهی و جمعی از مدیران ساتبا برگزار شد. این پروژه پس از تکمیل مطالعات فنی و طی مراحل قانونی، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.